သိတယ္ မဟုတ္လား။ ဒီလ ကြၽန္ေတာ္ ဆံုေတြ႕ေပးမယ့္ သူက စာေပ၊ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ဂီတ အႏုပညာ သံုးေလာကမွာ က်င္လည္ေနတဲ့ စာေရးဆရာ၊ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၊ အဆိုေက်ာ္ “သုေမာင္”ေလ။
အခ်စ္ ၀တၳဳနဲ႔ စာေပ ေလာကမွာ ေအာင္ျမင္မႈ ရခဲ့ၿပီး အခ်စ္နဲ႔ သူ၏ကိုကို ႐ုပ္ရွင္ကားမွာ ပရိသတ္ေတြ သူ႕ကို လက္ခံ အားေပးခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ ဆရာသုေမာင္ ေတြ႕ဆံုေပးမယ့္ က႑ကို “အခ်စ္၏ကိုကို” လို႔ပဲ ေခါင္းစီး တပ္ေပးလိုက္ပါတယ္။
ဆရာက စာေရး ဆရာႀကီး ဦးသာဓုရဲ႕သား၊ စာေရးဆရာ ေမာင္၀ဏၰရဲ႕ညီဆိုေတာ့ စာေပေလာကထဲ ၀င္ရာမွာ သူတို႔တစ္ေတြရဲ႕ အကူအညီ ရခဲ့ပါလား။ စာေပ ေလာကထဲ စ၀င္လာပံုက စၿပီး ေျပာၾကရေအာင္။
စာေပ ေလာကကို ကြၽန္ေတာ္ စေရာက္လာတာက ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္...
ဟုတ္တယ္ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္...။ စစခ်င္း ဘာလုပ္ရသလဲ ဆိုေတာ့ ယု၀တီ ဂ်ာနယ္မွာ စာျပင္ဆရာ လုပ္ရတယ္။ အဲဒီ ယု၀တီ ဂ်ာနယ္မွာပဲ ကဗ်ာ အတိုအထြာကေလးေတြ စေရးျဖစ္တယ္။ ယု၀တီ ဂ်ာနယ္ရဲ႕ထံုးစံ ကဗ်ာနဲ႔ ေဆာင္းပါးေလာက္ပဲ အမ်ဳိးသား စာေရးဆရာေတြ သံုးတယ္။ က်န္တာက အမ်ဳိးသမီးေတြခ်ည္း ေရးၾကတယ္။ ယု၀တီ ဂ်ာနယ္ ဆိုေတာ့လည္း ယု၀တီေတြခ်ည္းေပါ့ဗ်ာ။
ကြၽန္ေတာ့္အေဖကေတာ့ ဘယ္လိုမွ အားမေပးဘူး။ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ ဖန္တီးဖို႔ပဲ အားေပးတယ္။ စာေရးပါ၊ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ပါ၊ သီခ်င္းဆိုပါ ဆိုတာေတြ မေျပာဘူး။ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ ႐ုန္းကန္တတ္ဖို႔ အားေပးတယ္။ ဒါေလာက္ပဲ။
ဆရာက ၀တၳဳတိုလည္း ေရးတယ္။ လံုးခ်င္း ၀တၳဳရွည္ေတြလည္း ေရးတယ္ဆိုေတာ့ ၀တၳဳတိုနဲ႔ ၀တၳဳရွည္ ဘယ္လို ကြာျခားပါသလဲ။
ကြၽန္ေတာ္ ျမင္တာ ေျပာရရင္ေတာ့ ၀တၳဳတိုက မိုးႀကိဳးပစ္သလို ခံစားရတယ္။ ေရးရင္လည္း မိုးႀကိဳး ပစ္သလိုပဲ ေရးရတယ္။ ၀တၳဳရွည္ကေတာ့ မိုးေတြ တစိမ့္စိမ့္ ရြာေနသလို ေရးရတယ္။ အဲ သလိုပဲ ခံစားရပါတယ္။
၀တၳဳတို တစ္ပုဒ္ ဖန္တီးဖို႔ အတြက္ ဘယ္လို ခံစားရွာ ေဖြယူပါသလဲ။
ဆရာ႔၀တၳဳ ေတြက အမ်ားအားျဖင့္ ဆရာ႔ အေမ၊ ဆရာ႔ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ ခ်ည္းပဲလို႔ ေျပာၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ၀တၳဳတို တစ္ပုဒ္ ရဖို႔ရာ သိပ္မခက္ပါ ဘူး။ သိပ္မခက္ဘူး ဆိုလို႔ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက ေပါ့ေပါ့တန္တန္ ေျပာတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ၀တၳဳတို တစ္ပုဒ္ရဖို႔ ကြၽန္ေတာ္႔ အတြက္ သိပ္မခက္သလို၊ သိပ္ခက္တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။
သိပ္မခက္ဘူး ဆိုတာက ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က ကြၽန္ေတာ့္ မိသားစု၊ ကြၽန္ေတာ့္အသိုင္း အ၀ိုင္းအေၾကာင္း၊ မိသားစုဆို တဲ့ေနရာမွာ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ တကယ့္ အရင္းအခ်ာ မိသားစု အျပင္ အဆြယ္အပြား မိသားစုေတြ အျပင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ရွိေနတဲ့ မိသားစုေတြ ပါပါတယ္။
ဒီမိသားစုေတြ အေၾကာင္းေရးလို႔ က်ဥ္းတယ္ လုိ႔ထင္ရေပမယ့္ (ဒါ ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္လည္း ထင္ပါတယ္။ ငါေရးတာ က်ဥ္းတယ္လို႔)သို႔ေသာ္ မဟုတ္ဘူး ဗ်။ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္စဥ္းစားေတာ့ အဲဒီ လူေတြဟာလည္း လူေတြပဲ ဆိုတာ သြားေတြ႕တယ္။ သူတို႔က ေခြးေတြ၊ ႏြားေတြမွ မဟုတ္ပဲ။ လူေတြဗ်။
လူေတြဆိုတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္႔ အသိုင္းအ၀ိုင္း၊ ကြၽန္ေတာ့္ မိသားစုထဲမွာ ရွိတဲ့ ခ်မ္းသာတဲ့ လူေတြ၊ ကား ၁၃-၄ စီးပိုင္ တဲ့ လူေတြရွိသလို လံုး၀စုတ္ ျပတ္သတ္ၿပီး တဲကုပ္မွာ ေနရတဲ့ လူေတြလည္း ရွိတာပဲ။ သူတို႔ အေၾကာင္းကို ေရးတဲ့ အတြက္ ၀တၳဳေတြ ရလာတယ္။ အဲဒါလူေတြ အေၾကာင္းကို ေရးတာပဲ။ အဲဒါ တစ္ကမၻာလံုး အေၾကာင္း ေရးတာပဲလို႔ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္။
ကြၽန္ေတာ့္ကို တခ်ဳိ႕ေ၀ဖန္တယ္။ သူ႔အေမ အေၾကာင္းခ်ည္း ေရးေနတာပဲတဲ့။ သူ႔ အေမအေၾကာင္း ေရးေနတယ္သာ ေျပာတယ္။ မဟုတ္ဘူး ဗ်။ ကြၽန္ေတာ္ ေရးေနတာ ကြၽန္ေတာ့္အေမ အေၾကာင္းေတြ မဟုတ္ဘူး။ “အေမေတြ”အေၾကာင္းေတြ ေရးေနတာ။ လူတိုင္းမွာ အေမရွိတယ္။ လူျဖစ္ လာရင္ အေမ ရွိရမယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ ေရးေနတာဟာ ကြၽန္ေတာ့္အေမ အေၾကာင္းသာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ အေမေတြ အားလံုး အေၾကာင္းပါလို႔ ေျပာခ်င္တယ္။
၀တၳဳတိုတစ္ပုဒ္ကို ဘယ္လိုဖန္တီးယူပါသလဲဆို တာကို ေျပာရရင္ ဥပမာ ကို ၀င္းၿငိမ္းတို႔ ေပဖူးလႊာမွာပါခဲ့ တဲ့ အသက္ႀကီးတတ္ၾကပါ ေစ ကို ျပန္ေျပာျပမယ္။ ဟိုတေလာက ကြၽန္ေတာ့္ ၀တၳဳတိုေတြ စုၿပီးထုတ္တဲ့ ဍရင္ေကာက္ ဆိုတဲ့ စာအုပ္ ထြက္တယ္။ အဲဒီ စာအုပ္မွာလည္း အမ်ားအားျဖင့္ အေမ့ အေၾကာင္း၊ အေဖ့အေၾကာင္း၊ ဦးေလးအေၾကာင္း၊ အေဒၚ အေၾကာင္း၊ ကြၽန္ေတာ့္ အလုပ္ သမားေတြ အေၾကာင္း စသျဖင့္ ပါတယ္။
ဆိုေတာ့... လူႀကီးေတြ ရဲ႕ ကာ႐ိုက္တာကို လိုက္ဖမ္းရင္ တခ်ဳိ႕ကတစ္မ်ဳိး၊ တခ်ဳိ႕ ကတစ္မ်ဳိး ေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီမွာ ကြၽန္ေတာ္ ၀တၳဳတို တစ္ပုဒ္ ရလိုက္တာပဲ။ အဲဒါဟာ အင္တာေနရွင္နယ္ ၀တၳဳတိုလိုင္းထဲ ၀င္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တယ္။ တခ်ဳိ႕လူႀကီးေတြ က်ေတာ့ တူအရြယ္၊ သားအရြယ္မို႕ ဆဲဆိုၿပီး ႏႈတ္ဆက္ တယ္။ စကားေျပာတယ္။ ဒီကြာျခားခ်က္ကို ကြၽန္ေတာ္ ေတြ႕လိုက္ရာက ၀တၳဳတို ရလိုက္တာပဲ။
အဲဒီေတာ့ ခုေရးလိုက္ တာလည္း ကြၽန္ေတာ့္အေဖ၊ ကြၽန္ေတာ့္အေမ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရးလိုက္တာပဲ မဟုတ္လား။ ကြၽန္ေတာ့္ အေမရဲ႕မ်က္ႏွာေပၚမွာက ဒီအေရးအေၾကာင္းေတြ အားလံုး ေပၚေနတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္လည္း အေမ့၀တၳဳေတြ အမ်ားဆံုး ကြၽန္ေတာ္ ေရးျဖစ္တာပဲ။
စာေပ ေလာကထဲ ေျခခ် ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းေနတဲ့ သူေတြကို ဆရာ ဘယ္လိုမ်ား အၾကံေပး ခ်င္သလဲ။
အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ဒီလို ရွိတယ္ဗ်။ ႐ိုး႐ိုး သားသား ကိစၥ ရွာၾကံတတ္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ တခ်ဳိ႕က ေျပာတယ္ဗ်။ ၀တၳဳဆိုတာ ခ်စ္ႀကိဳက္ကြဲ ညားၿပီးရင္ ဒါပဲတဲ့။ ခ်စ္ႀကိဳက္ ကြဲညားက ခ်စ္ႀကိဳက္ ကြဲညားပဲေပါ့။ အဲဒါကို ပရိသတ္က ႀကိဳက္တယ္။ အဲဒါ သိထားဖို႔က တစ္အခ်က္။
ႏွစ္က ဘာလဲဆိုေတာ့ အဲဒီ ခ်စ္ႀကိဳက္ ကြဲညားေတြကို ေ၀ဖန္ဖို႔ အခ်က္။ သံုးကဘာ လဲဆိုေတာ့ ခ်စ္ႀကိဳက္ ကြဲၿပီးေတာ့ မင္းသားနဲ႔ မင္းသမီး မေပးစားလို႔ လူၾကမ္းနဲ႔ ေပးစားရမလား။ ဒါကို စဥ္းစား တတ္ရမယ္။ အဲဒီလို တစ္ပတ္လည္ၿပီး ႐ိုး႐ိုးသားသား ေတြးတတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ ရွိရမယ္။ အဲ ၿပီးေတာ့ စာမ်ားမ်ား ဖတ္၊ မ်ားမ်ား ေရးႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ္။ ဒီလို မ်ားမ်ားေတြး၊ မ်ားမ်ား ေရးႏိုင္တဲ့ အခ်ိန္က်မွ တိုင္းျပဳ ျပည္ျပဳ စာေပကို ကိုယ့္ဦးေႏွာက္နဲ႔ကိုယ္ စဥ္းစားရမယ္။ ေရးရမယ္။ ဒါေလာက္ပဲ အၾကံေပးခ်င္ပါ တယ္။
ဆရာ ခုတေလာ ကဗ်ာေတြ ေရးေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ၀တၳဳ မေရးခင္ကေကာ ကဗ်ာ ေရးခဲ့ေသးသလား။
ေရးပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ပထမဦးဆံုး ေရးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာက မိုးေသာက္ ေတာ္လွန္ေရး ဆိုတဲ့ ကဗ်ာပဲ။ ယု၀တီ ဂ်ာနယ္မွာ ပထမဆံုး ေရးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာပဲ။ ခုတေလာ ကဗ်ာေတြ ေရးတာကေတာ့ ဖ်တ္ခနဲ ဖ်တ္ခနဲ ေပၚလာတာေတြကုိ ဖ်တ္ခနဲ ဖ်တ္ခနဲ အျခားသူ ေတြကို တင္ျပတဲ့ ေနရာမွာ ကဗ်ာဟာ ၀တၳဳ(၀တၳဳမွာ ေတာ့ ၀တၳဳတို၊ ၀တၳဳရွည္လို႔ ရွိရာမွာ ၀တၳဳတိုက မိုးႀကိဳးပစ္ သလို ထိေရာက္တယ္)၀တၳဳထက္ ထိေရာက္တယ္။ မိုး ႀကိဳးပစ္သလိုပဲ ဒိုင္းခနဲ တစ္ခ်က္ ပစ္လိုက္႐ံုနဲ႔ အမ်ားႀကီး ထိေရာက္တယ္။
ဆရာ ကဗ်ာေရးတဲ့ အခါမွာ ကာရန္နဲ႔ပဲ ေရးသလား။ ကာရန္မဲ့ ကဗ်ာ ေရးသလား။
ကြၽန္ေတာ္ ကာရန္နဲ႔ပဲ ေရးပါတယ္။ ဒါက ႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈကို လက္ခံထား ပါတယ္။
ရွင္ေနမင္းသို႔ ေပးစာဆိုတဲ့ ဘာသာျပန္ ၀တၳဳ ေရးၿပီးတဲ့ေနာက္ ေနာက္ထပ္ ဘာသာျပန္ ၀တၳဳ မေရးျဖစ္ေတာ့ ဘူးလား။ ေရးဖို႔ေကာ အစီ အစဥ္ရွိလား။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၀တၳဳဖတ္တဲ့ ေနရာမွာ ျပႆနာ ရွိတယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ အဂၤလိပ္၀တၳဳ ဖတ္တာနဲ႔ ျမန္မာ ၀တၳဳ ဖတ္တာ ဆိုပါစို႔။ အဂၤလိပ္ ၀တၳဳ ဆိုတာကေတာ့ တာၿပီးေျပာ လိုက္တာပါ။ အေနာက္တိုင္း ၀တၳဳ အားလံုး ပါတာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ ၀တၳဳေတြမွာ ယဥ္ေက်းမႈ ကိစၥေတြ ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ စာေပ စိစစ္ေရးလို အထိန္းအကြပ္ လုပ္ေပးတဲ့ ဌာနေတြရွိတယ္။ ဟိုဘက္က လာတဲ့ စာေပေတြ ကေတာ့ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဖတ္တဲ့ ေနရာမွာ လူဆိုတာ သဘာ၀ အေလ်ာက္ ယိမ္းတတ္ယိုင္ တတ္တဲ့ သေဘာရွိတယ္။ အဲဒီလို ယိမ္းယိုင္ သြားေစမယ့္ စာမ်ဳိး ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘာသာ ျပန္ရင္ မျဖစ္ႏိုင္တာေတြ ရွိတယ္ဆိုေတာ့ တတ္ႏိုင္ရင္ ဘာသာမျပန္ဘဲ ေနတာ ေကာင္းမယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တယ္။
ေရွ႕ေလွ်ာက္ေတာ့ လုပ္မယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ စိတ္ကူး ထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံနဲ႔ မသင့္ေတာ္တဲ့ ကိစၥေတြ ပါရင္ေတာ့ ပယ္ရမွာပဲ။ ဆရာ ေရးခဲ့တဲ့ အခ်စ္ သစ္ပင္က ႏိုင္ငံျခား ႐ုပ္ရွင္ကို မီွးခဲ့တာလား။ အခ်စ္သစ္ပင္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ပထမဦးဆံုး မင္းမင္းလတ္ ဆိုတာကို စၿပီး ၾကားဖူးတာပဲ။ ၿပီးေတာ့မွ မူရင္း အဂၤလိပ္ သီခ်င္းကို ၾကား ဖူးတယ္။Yellow Robbi ေပါ့ဗ်ာ။ အဂၤလိပ္သီခ်င္းက တကယ္ ခံစားၾကည့္ေတာ့ ပို ေကာင္းတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ၀တၳဳေရးခ်င္စိတ္ ေပၚလာလို႔ ၀တၳဳ အတိုကေလး တစ္ပုဒ္ ကြၽန္ေတာ္ ေရးလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ဒီေက်ာ႐ိုးကိုပဲ ျပန္ယူၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ စိတ္ကူးနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ ၀တၳဳရွည္ျပန္ေရး ခဲ့တာပါပဲ။
အခ်စ္ ၀တၳဳက ဆရာ႔ ပထမဆံုး ၀တၳဳေနာ္။
ဟုတ္ပါတယ္။
အဲဒီ၀တၳဳ အေရးအသား နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အခု ျပန္ဖတ္ ၾကည့္ေတာ့ ဘယ္လို ခံစားမိ သလဲ။
အခ်စ္ ၀တၳဳမွာ ကြၽန္ ေတာ႔္ ဘာသာ ေရးထားတဲ့ အမွာစာမွာ ကြၽန္ေတာ္ ေရးထားပါတယ္။ ဆရာ ဗန္းေမာ္ တင္ေအာင္က သူ႕ပထမဆံုး ေရးတဲ့ ဖုန္းေမာင့္ တစ္ ေယာက္တည္းရယ္ ၀တၳဳမွာေတာ့ ကာပဲရယ္နဲ႔ ေတာ့ကာ ပဲရယ္နဲ႔လို႔ ေရးခဲ့တာကို ေနာက္ဆယ္ႏွစ္ၾကာေတာ့ ဒီစာအုပ္ကို ျပန္႐ိုက္ရာမွာ သူ ရွက္ေနတယ္တဲ့။ ငယ္ငယ္ တုန္းက သူေရးခဲ့တဲ့ အေရး အသားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူ ျပံဳးမိတယ္တဲ့။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ အေရးအသားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အခု ခ်ိန္ထိျပံဳးမိမယ္ မဟုတ္ဘူးလို႔ ဒုတိယ အႀကိမ္ ထုတ္ေ၀စဥ္က အမွာစာ ထပ္ထည့္ တယ္။
ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ အေဖဟာ ဒီေန႔ထိ ထက္တိုင္ ခံုဖိနပ္ပဲ စီးတယ္။ အဲဒီအတြက္ ခံုဖိနပ္ႀကီး ေအာက္ေနၿပီလို႔ ေျပာလို႔မရ ဘူး။ ခံုဖိနပ္ႀကီးက ေခတ္မ စားေတာ့ဘူး။ သားေရဖိနပ္ စီးပါလားလို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ လူဆိုတာ သူစိတ္ကူးနဲ႔သူပဲ။ ဆိုေတာ့...အခ်စ္ ၀တၳဳ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေရးအသား ကို ဒီေန႔ထက္ထိ ကြၽန္ေတာ္ ႀကိဳက္ေနတုန္းပဲ။ ႀကိဳက္တဲ့ ေနရာမွာ ကြာတာ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ႀကိဳက္တာနဲ႔၊ ပရိသတ္ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ႀကိဳက္တာ။
ဆိုပါစို႔ဗ်ာ။ ခုေခတ္မွာ ဘာကားေတြ ေခတ္စားတယ္ ေျပာေျပာ ဂ်စ္ကားကို လက္လႊတ္လို႔ မရဘူး။ အဲဒီနည္းတူပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ ငယ္ငယ္တုန္း က လုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္ တစ္ခုကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္ လက္မ လႊတ္ႏိုင္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္ လုပ္ဦးမလား ဆိုေတာ့ မလုပ္ေတာ့ဘူး။ ဒါကို ေနာက္လူငယ္ ေတြလုပ္လိမ့္မယ္။ ခ်ာတိတ္ ေတြ၊ ေနာက္တက္လာမယ့္ လူငယ္ေတြ လုပ္လိမ့္မယ္။ သို႔ေသာ္ မႀကိဳက္ဘူးလားဆို ေတာ့ ႀကိဳက္တယ္။
ကိုယ့္သားသမီးပဲဗ်ာ။ အသက္ဘယ္ေလာက္ႀကီးသြား ႀကီးသြား မခ်စ္ရဘူးလို႔မွ မရွိပဲ။ ဒါက ရွင္းရွင္း ေလးပါ။
အခ်စ္၀တၳဳေရးတဲ့ စာေရးဆရာ၊ အိမ္ေထာင္သည္ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ အခ်စ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လို ခံစားမိ ပါသလဲ။ သိတယ္ မဟုတ္လား။ ကြၽန္ေတာ္ ေမးခ်င္တာ။
ကို၀င္းၿငိမ္းေရ..ခင္ဗ်ား ေမးတဲ့ အခ်စ္ကို ကြၽန္ေတာ္ စိတ္မ၀င္စားဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္မိန္းမ ေစ်းက ဘယ္ ခ်ိန္ ျပန္လာမလဲ ဆိုတာကို စိတ္၀င္စားတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ သားေလးနဲ႔ သမီးေလး ေစ်းကအျပန္ ကားေပၚက လိမ့္ က်မလား ဘာလား ဆိုတာကိုပဲ စိတ္၀င္စားေနပါတယ္။
ဆရာ႔ ကေလာင္နာမည္ ယူထားတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ နည္းနည္း ေျပာျပပါဦး။ ကေလာင္ နာမည္တူ ခပ္ဆင္ဆင္ေပါ့ေလ။ ၾကားဖူး သလားလို႔။
ကေလာင္ နာမည္ယူခဲ့ တာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္အေဖ ခပ္ငယ္ငယ္က “သုေမာင္”ဆို တဲ့ ကေလာင္ နာမည္နဲ႔ ၀တၳဳ အတိုအစေလးေတြ ေရးခဲ့ဖူး ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ မေအာင္ ျမင္ခဲ့ပါဘူး။ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ “သာဓု”နဲ႔က်မွ ေအာင္ျမင္ တယ္။ ေကာင္းပါတယ္။ တစ္သက္လံုး ဘုရား ရွိခိုးတိုင္း ဒီနာမည္က ပါေနမွာကိုး။
ကြၽန္ေတာ္႔ အလွည့္က်မွ ဒီကေလာင္ နာမည္က ေအာင္ျမင္လာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ကလည္း ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ဒီနာမည္ကို အေဖ႔ဆီက အေမြအျဖစ္ ယူလိုက္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေဖ႔ဆီက အေမြ ယူစရာ ဆိုလို႔ ဦးေႏွာက္ပဲ ရွိပါတယ္။
ဆိုေတာ့ ဒီနာမည္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကြၽန္ေတာ့္ အေဖနဲ႔ တန္းတူ အခ်ိန္ေလာက္တုန္း က တကၠသိုလ္ သုေမာင္ဆိုၿပီး တစ္ေယာက္ ေပၚဖူးပါတယ္။ ဆရာ တကၠသိုလ္သုေမာင္ေပါ့။ အမည္ရင္းက ဦးတင္ကိုကိုလို႔ ၾကားပါတယ္။ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီးလား၊ ဗိုလ္မွဴးႀကီးလားေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့လည္း ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္စာၾကည့္ တိုက္မွာ ကြၽန္ေတာ္ စာအုပ္ေတြ ေမႊတဲ့ေႏွာက္တဲ့ ေနရာ မွာ “တကၠသိုလ္ သုလင္”ဆို ၿပီး သေရာ္စာေရးတဲ့ ဆရာ တစ္ေယာက္ ရွိခဲ့ဖူးတယ္ဆိုတာ ေတြ႕ခဲ့ရဖူးပါတယ္။
ေက်းဇူးပဲ ဆရာ။ ႐ုပ္ ရွင္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ ေမးခ်င္ပါတယ္။ ေႏွာင္းတ ျမည့္ျမည့္က စၿပီး ဒီေန႔အထိ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ရာမွာ ဘယ္လို အခန္းမ်ဳိး သ႐ုပ္ေဆာင္ရတာ အားရပါသလဲ။
သဘာ၀က်က်နဲ႔ ရယ္ရတဲ့ ကားမ်ဳိးကို သေဘာက်တယ္။ အရင္တုန္းကေတာ့ အလြမ္းေတြ ႐ိုက္ခ်င္တယ္။ လြမ္းျပရမွာလည္း က်ဳပ္႐ုပ္ႀကီးနဲ႔ လြမ္းျပရေတာ့ တစ္မ်ဳိး ႀကီးပဲဗ်။ အဲဒီေတာ့ ေလာင္တာ ေကာင္းတယ္ဗ်။ လူေတြ ေပ်ာ္ေနရင္ ေကာင္းတာပဲေပါ့။ လူေတြ စိတ္ညစ္ရင္ မေကာင္းဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ကားေတြပဲ ႐ိုက္ခ်င္တယ္။
ငယ္သူငယ္ခ်င္းသံုးေယာက္ ရွိေလသည္ ကားမွာ ဒါ႐ိုက္တာ လုပ္ၿပီး ေနာက္ထပ္ ဒါ႐ိုက္တာ မလုပ္ေတာ့ ဘူးလား။ လုပ္ဖို႔ေကာ အစီအ စဥ္ရွိလား။
ငယ္သူငယ္ခ်င္းက ကြၽန္ေတာ္ ပထမဆံုး ဒါ႐ိုက္တာ လုပ္တဲ့ ကားပါပဲ။ ပထမဦးဆံုး ဆိုလို႔ ေနာက္ထပ္ရွိ ေသးလားဆိုေတာ့ မရွိဘူးဗ်။ မရွိတာက ႏွစ္မ်ဳိးဗ်။ ကိုယ္တုိင္ ဒါ႐ိုက္တာ မလုပ္တာ လည္း ပါတယ္။ ပိုက္ဆံ မရွိ တာလည္း ပါတယ္။ ပိုက္ဆံ ရွိမွ ဒါ႐ိုက္တာ လုပ္လို႔ရတာ ကိုးဗ်။ သူမ်ားေတြ လာငွား ရင္ ႐ိုက္ရေအာင္ကလည္း ခက္တာက ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေဖက စၿပီး အစဥ္အဆက္ ကိုက ကြၽန္ေတာ့္ညီ အငယ္ ဆံုး မင္းလူအထိ သူမ်ားခိုင္းရင္ မလုပ္ခ်င္ဘူး။
ဆိုပါစို႔ဗ်ာ။ ဟိုတေလာတုန္းက ကြၽန္ေတာ့္ ၀တၳဳေႂကြး ကို အေႂကြး အျဖစ္နဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ဖို႔လာ ငွားတယ္။ အဲဒါ မႏၲေလးက မယူဘူး။ ေအာက္ျမန္မာ ျပည္ကလည္း မယူဘူးတဲ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ နာမည္ က အေႂကြး ဆိုေတာ့ အေႂကြး ျဖစ္ေနမွာစိုးလို႔ နာမည္ ေျပာင္းေပးပါဆုိလို႔ ကြၽန္ေတာ္႔ မွာ နာမည္ ေျပာင္းေပး လိုက္ရတယ္။ အဲဒီ ျပႆနာမ်ဳိးေတြ တစ္ပံုႀကီး ရွိေတာ့ ဒါ႐ိုက္တာ လုပ္ဖုိ႔ ေတာ္ေတာ္ ခက္ေနတယ္။ လုပ္ေတာ့ လုပ္မွာပါပဲ။ မလုပ္လို႔ မျဖစ္ဘူး။ ဘာျဖစ္ လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္အေဖ က ဒါ႐ိုက္တာ၊ ကြၽန္ေတာ့္ အစ္ကိုက ဒါ႐ိုက္တာ ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ဒါ႐ိုက္တာ မလုပ္လို႔ မရေတာ့ဘူး။ လုပ္ရမယ္။ ဒါ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မိ႐ိုးဖလာပဲ။
ငယ္သူငယ္ခ်င္း သံုးေယာက္ ရွိေလသည္ ေၾကာ္ျငာ ပိုစတာမွာ ဘာျဖစ္လို႔ လက္ေလးေခ်ာင္း ေထာင္ျပ ထားတာလဲ။
ရွင္းရွင္းေလးပါ။ တခ်ဳိ႕ က ေျပာတယ္။ မင္းသား မင္းသမီးေလးေယာက္ပါ လို႔တဲ့။ သံုးေခ်ာင္းေထာင္ေတာ့ ဘာညာေပါ့ဗ်ာ။ ေျပာ ၾကတယ္။ တစ္ေခ်ာင္းေထာင္ ရင္ သတိထားလို႔ ေျပာရာ ေရာက္တယ္။ ႏွစ္ေခ်ာင္း ေထာင္ေတာ့ ခုေခတ္စကားနဲ႔ ေျပာရင္ “ပိစ္”ေပါ့။ ေအးခ်မ္း ေစေပါ့။ သံုးေခ်ာင္းေထာင္ ရင္ ငယ္သူငယ္ခ်င္းသံုးေယာက္ အဓိပၸာယ္ေပါ့။ ေလးေခ်ာင္းေထာင္ေတာ့ ဘာလဲလို႔ လာေမးၾကတယ္။ အဲဒါ ေၾကာ္ျငာပဲေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ ေၾကာ္ျငာစာရြက္ သက္သာ သြားတာေပါ့။
ဆရာ ၀တၳဳေရးတဲ့ ေနရာမွာ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး ေရးတဲ့၀တၳဳ ရွိပါသလား။
၀တၳဳေရးတဲ့ ေနရာမွာ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ဖို႔ စိတ္မကူးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခါတေလမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႐ုပ္ရွင္ နယ္က ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ဖို႔ ၀တၳဳကေလး ေရးေပးပါ ဆိုၿပီး လာ တတ္တယ္။ အဲဒါမ်ဳိးက် ေတာ့ ေရးရတယ္။ သို႔ေသာ္ တစ္ခါတေလ ကိုယ့္ဟာ ကိုယ္၀တၳဳ ေရးတာပဲ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ရ ေကာင္းမလား ဆိုတဲ့ အေတြးကေလး ၀င္လုိက္ရင္ အဲဒီဘက္ကို ယိုင္ယိုင္ သြားတတ္တာမ်ဳိး ရွိတယ္။ ဥပမာ အကယ္ဒမီ ၀တၳဳ။
႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ရင္းေကာ ၀တၳဳေရး ျဖစ္တာမ်ဳိး ရွိသလား။
ေရးျဖစ္ပါတယ္။ ေရးျဖစ္တဲ့ ေနရာမွာ ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ တစ္မ်ဳိးက ဒီေကာင္ မေတြ ယိုးဒယားကၿပီး ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ေရာက္မလာေသးလို႔ ပ်င္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေရးျဖစ္တာ ရွိတယ္။ ယိုးဒယားက ေနတယ္ဆိုတာ ကို၀င္းၿငိမ္း သိရဲ႕လား။ လက္သီးနဲ႔ ထိုးမယ့္ အေရးကို မထိုးေသးဘဲ ဟန္ျပင္ေနတာကို ေျပာတာဗ်။
ေနာက္တစ္မ်ဳိးက အဲဒီ ႐ိုက္ကြင္းထဲက လူေတြရဲ႕ ဘ၀ကိုၾကည့္ၿပီး ေရးျဖစ္တာမ်ဳိး။ ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ၊ ကြၽန္ေတာ္ ေရာက္သြားတယ္။ မင္းသား မင္းသား ဆိုၿပီး ဘာစားမလဲ၊ ဘာစားမလဲ ေမးၾကတယ္။ ေနရာ ေပးၾကတယ္။ မင္းသမီး လာရင္လည္း ဒီလိုပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဟိုလူၾကမ္းက်ေတာ့ တစ္မ်ဳိး။ အဲဒီထက္ဆိုးတဲ့ မီးထိုးမွန္ ထိုးကေလးေတြ က်ေတာ့ ပစ္ထားၾကတယ္။ အဲဒီဘ၀ေတြ ေတြ႔ရေတာ့ ၀တၳဳေရးျဖစ္သြားတယ္။
သ႐ုပ္ေဆာင္ ရွားပါးတဲ့ ျပႆနာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လိုေျဖရွင္းရင္ ေကာင္းမယ္လို႔ ျမင္ပါသလဲ။
ဒီေမးခြန္းကို ေျဖရရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အပါအ၀င္ နာမည္ရွိတဲ့ မင္းသားေတြ တျဖည္းျဖည္း နာမည္ မက်က်သြားေအာင္ ဒါ႐ိုက္ တာေတြက ႐ိုက္ေပးလိုက္ရင္ ေနာက္ထပ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ အသစ္ေတြ လာမွာပါပဲ။ ရွင္းပါတယ္ေနာ္။
ဂီတဘက္ ဆက္ၾကရေအာင္။ ေခတ္ေဟာင္းေတးေတြ ျပန္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ မူရင္းကို နားေထာင္ေလ့ ရွိပါသလား။
အထူးသျဖင့္ ေခတ္ေဟာင္းက မူရင္းကို ျမန္မာ႔ အသံမွာ သြားနားေထာင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့လည္း ကြၽန္ေတာ့္ အရင္ ျပန္ဆိုသြားၾကတဲ့ ကို၀င္းဦးတို႔၊ ကိုမင္းေနာင္၊ ကိုေမာင္ေမာင္ႀကီး၊ ေဇာ္မင္းေလး စသူတို႔ရဲ႕ သီခ်င္းေတြ ကိုလည္း ျပန္နားေထာင္ ေနပါတယ္။ မူရင္း သီခ်င္းကို ေရးခဲ့ တဲ့ပုဂိၢဳလ္ႀကီးေတြ ရွိေသးရင္ ဒီပုဂိၢဳလ္ႀကီးေတြဆီမွာ သြားေလ့လာပါတယ္။ မရွိေတာ့ရင္ ပါ၀င္ တီးခတ္ခဲ့တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးေတြဆီမွာ ခ်ဥ္းကပ္ေလ့ လာပါတယ္။
ဥၾသဘေသာင္ရဲ႕ သီ ခ်င္းေတြကို ဆိုရာမွာ ဘာျဖစ္လို႔ ကိုယ္ပိုင္ အသံနဲ႔ မဆိုဘဲ သူ႕အသံနဲ႔ တူေအာင္ လုပ္ဆို ပါသလဲ။
သူဆိုတဲ့ သီခ်င္းမို႔ သူ႕ အသံနဲ႔ တူေအာင္ လုပ္ဆိုတာပါ။ ဥၾသဘေသာင္ ဆိုတဲ့သီ ခ်င္းေတြကို ကြၽန္ေတာ္က ကို၀င္းဦး အသံနဲ႔ ဆိုမယ္၊ သု ေမာင္အသံနဲ႔ ဆိုမယ္ဆိုရင္ ပ်က္သြားမွာ စိုးလို႔ပါ။ တခ်ဳိ႕ သီခ်င္းေတြမွာ ကြၽန္ေတာ္႔မူ နဲ႔ ဆိုတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဥၾသဘေသာင္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ သိပ္ေလးစား ၾကည္ညိဳတဲ့ ပုဂိၢဳလ္မို႔ သူ႔အသံနဲ႔ မတူတူေအာင္ လုပ္ဆုိခဲ့ တာပါ။
သီခ်င္းဆိုတဲ့ ေနရာမွာ တခ်ဳိ႕က လွ်ာဖ်ားနဲ႔ တခ်ဳိ႕က လည္ေခ်ာင္းက၊ တခ်ဳိ႕က ရင္ထဲက ဆိုၾကတယ္။ ကိုသုေမာင္က ဘယ္လို ဆိုပါသလဲ။
ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ရင္ဘတ္နဲ႔ ဆိုပါတယ္။ ရင္ထဲက လာတဲ့ အသံဟာ အသက္ အ၀င္ဆံုးလို႔လည္း ယံုၾကည္ လို႔ပါ။
ဒီေန႔ ဂီတေလာက အေပၚ ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။
လူဆိုးျဖစ္ျဖစ္၊ လူေကာင္းျဖစ္ျဖစ္ သူ႕ဟာနဲ႔ သူေတာ့ ေကာင္းေနၾကတာပါ ပဲ။
ေခတ္ေပၚဂီတ အေပၚ မွာေကာ။
ဟဲ..ဟဲ..ဟဲ..ဟဲ။
ဘယ္လုိလဲ ႏွာေစးေန လိုက္တာလား။ ဒါဆို ဒီေန႔ ေရးေနၾကတဲ့ ေတးစာသားေတြ အေပၚမွာေကာ ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။
ဒီေမးခြန္းမွာေတာ့ ႏွစ္ခု ေျပာပါရေစ။ တစ္ခုက အမ်ားအားျဖင့္ လူငယ္ေတြကို ဘက္လိုက္ၿပီးေတာ့ ေကာင္းတဲ့ အေတြးအေခၚေတြ ေပးတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခု ကေတာ့ အရမ္းလြမ္းၿပီး အရမ္းေဒါသေတြ ႀကီးေနၾကတာ ေတြ႕ပါတယ္။
ကိုသုေမာင္ အခု ကက္ဆက္ဇာတ္လမ္း ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ကက္ဆက္ ဇာတ္လမ္း ေတာ္ေတာ္မ်ား မ်ားဟာ ဗ႐ုတ္သုတ္ခနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ ဒုကၡ ေပးေနၾကပါတယ္။ ဒီလို ဇာတ္လမ္းေတြ မွာေကာ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေပးတာပဲလား။
အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရကို ကြၽန္ေတာ္ေတာ္ေတာ္ ေက်းဇူးတင္ ေနပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အခု တစ္ႏိုင္ငံလံုး စာတတ္ေျမာက္ေရး ကိစၥ လုပ္ေနတယ္။ အဲဒီလို လုပ္ေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ေနာက္လာမယ့္ ဘယ္ႏွစ္လဲေတာ့ မသိဘူးေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီက်ရင္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး စာတတ္သြား မယ္ဆိုရင္ ကို၀င္းၿငိမ္းေျပာတဲ့ ဗ႐ုတ္သုတ္ခေတြ အားလံုး ပေပ်ာက္သြားလိမ့္မယ္။
ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ မရေသးဘူး။ သူတို႔ အသိဥာဏ္ဟာ နည္းနည္းနိမ့္ ေနေသးတယ္။ တစ္ႏိုင္ငံလံုး စာတတ္လာရင္ေတာ့ အသိ ဥာဏ္ေတြ ျမင့္မား လာၿပီးေတာ့ တိုင္းျပည္အတြက္ ဘာ လုပ္မယ္။ ဘာကိုင္မယ္ဆုိ တာေတြ ေပၚလာမယ္။ အဲဒီ အခါမွာ အလိုလို ေနရင္း အခုနက ကိစၥေတြ ေပ်ာက္သြားၿပီး
အက်ဳိးျပဳစာေပ၊ အက်ဳိးျပဳ ဇာတ္လမ္း၊ အက်ဳိးျပဳေတး သ႐ုပ္္ေဖာ္၊ အက်ဳိးျပဳ႐ုပ္ရွင္၊ အက်ဳိးျပဳ သီခ်င္း စသျဖင့္ ေပၚ ေပါက္လာပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို ကြၽန္ေတာ္ ယံုၾကည္ ထားပါတယ္။
အခုအခ်ိန္မွာ ဒီဗ႐ုတ္ သုတ္ခေတြမွာလည္း ကြၽန္ေတာ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေနရတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ေကြၽးေမြး ထားရတဲ့သူ ေျမာက္ျမားစြာ ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အေဖ လက္ထက္ကတည္းက စခဲ့တဲ့ အလုပ္သမားေတြေရာ၊ ေဆြမ်ဳိး အသိုင္းအ၀ိုင္းေတြေရာ၊ ကြၽန္ေတာ့္ အေပၚမွာ တာ၀န္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျခံထဲမွာ ကေလးခ်ည္းပဲ ၈၇ ေယာက္ ရွိပါတယ္။ အဲဒီ ကေလးေတြကို ေကြၽးႏိုင္ဖို႔ အတြက္ တစ္ခါတစ္ရံမွာ မတတ္သာတဲ့ အဆံုးမွာ ဒီကိစၥကို လုပ္ေနရပါတယ္။ မနက္မိုးလင္းရင္ ဦးဦး သုေမာင္ ပိုက္ဆံတစ္မတ္ ေပးပါ ဆိုတဲ့ ကေလး ၈၇ ေယာက္အတြက္ ကြၽန္ေတာ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေနရပါတယ္လို႔ ပဲ ေျပာပါရေစ။
စာေပ ေဟာေျပာပြဲေတြကို က်င္းပတဲ့ ေနရာမွာ ၀င္ ေၾကး၊ အခေၾကးေငြ ယူေနၾက တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာ ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။
အစဥ္အလာ အရကေတာ့ စာေပ ေဟာေျပာပြဲကို ေငြေၾကးေပးၿပီး နားေထာင္ရတယ္ ဆိုတာ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အခု ေနာက္ပိုင္းမွာ ႀကိဳးၾကားႀကိဳးၾကား ေငြေၾကး လက္ခံၿပီးေတာ့ လုပ္လာၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
အဲဒီအတြက္ ေကာင္းတာလည္း ရွိသလို၊ မေကာင္းတာလည္း ရွိပါတယ္။ ဘာေကာင္းလာသလဲ ဆိုေတာ့ အခေၾကးေငြ မယူဘဲ အေပါ စားဆန္ဆန္ လုပ္ေတာ့ အေပါစား ေဟးလား၀ါးလား လုပ္တဲ့သူေတြ ရွိခဲ့ဖူးတာ သန္႔သြားတာပဲ။ မေကာင္းတာကေတာ့ တကယ္ နားေထာင္ခ်င္ပါလ်က္နဲ႔ ေငြေၾကး မတတ္ႏိုင္ လို႔ နားမေထာင္ရတဲ့ သူေတြ ရွိတဲ့အတြက္ စကားေျပာရတဲ့ စာေရးဆရာေတြဘက္က နစ္နာပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ တကယ့္စာဖတ္ပရိ သတ္ေလ်ာ့သြားလို႔ပါပဲ။
ေက်းဇူးပါပဲ ဆရာ။ အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာ ဆရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပတ္သက္ ေဆြးေႏြးရတာ မျပည့္စံုေသး ေပမယ့္ စာဖတ္ပရိသတ္ သိခ်င္တာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ား မ်ားေတာ့ ေဆြးေႏြးခြင့္ ရလိုက္ပါတယ္။ ေပဖူးလႊာ အတြက္ အခ်ိန္ေပးတဲ့ အတြက္ အမ်ား ႀကီး ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဆရာ က်င္လည္ေနရတဲ့ အႏုပညာ အားလံုးမွာ ေအာင္ျမင္ပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳ ခဲ့့ပါတယ္။
@ေရႊအၿမဴေတ
အခ်စ္၏ကိုကို
Posted by
cherrymay
|
Labels:
အက္ေဆး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment